Hur beställer man glutenfritt bröd från er Frysbil?
För att beställa så måste man lägga en order via vår hemsida. Tänk på att välja rätt stad i kassan där ni vill hämta er beställning. Beställningar måste vara oss tillhanda senast 7 dagar före leveransdag för att vi skall hinna packa bilen. Ni skall få en orderbekräftelse via mail när beställningen är genomförd.
Jag har lagt en order men inte fått någon orderbekräftelse?
Troligtvis så har inte din beställning gått igenom men kolla i din skräppost innan du lägger en ny order för ibland händer det att det hamnar där
Måste man alltid betala en leveransavgift?
Ja, vi tar ut en avgift på 19:- för att täcka en viss del av våra leveranskostnader.
Kan man handla direkt ur bilen utan att förbeställa?
Vi stannar endast till och lämnar ut beställningar på utsatt tid, det finns ingen möjlighet att handla på plats.
Hur vet man när ni kommer till respektive ort?
Alla städer vi besöker hittar ni i vårt körschema. Där finns datum och klockslag för varje ort.
Hur länge stannar ni på respektive ort?
Vi stannar bara och lämnar ut beställningar. Har vi få beställningar går stoppet fort och om fler ska hämta så tar det lite längre tid.
Vad händer om jag inte är på plats för att hämta min beställning?
Om ingen kommit för att hämta en beställning så brukar vi alltid ringa upp och kolla vad som hänt men vi har inte möjlighet att stanna för att vänta in en sen avhämtning. Ej avbeställda/uthämtade beställningar återbetalas inte.
Hur ofta besöker ni respektive ort?
Alla städer besöks med ca 6 veckors mellanrum. Man behöver dock kolla dag och tid på körschemat då det händer att en tur flyttas pga. tex röda dagar eller andra aktiviteter.
Måste man skapa ett konto för att kunna beställa?
Nej det behövs inte men om man gör ett konto slipper man fylla i alla uppgifter nästa gång man vill lägga en beställning.
Hur betalar jag min beställning?
Vid beställningen på hemsidan betalar man med Swish. Om man vill betala med faktura eller betala kontant så måste man välja det i kassan på ordersiten och det tillkommer en avgift på 49:- vid dessa 2 val.
Går det att komplettera sin beställning?
Det går tyvärr inte utan du behöver lägga en ny beställning via hemsidan. Skriv gärna tilläggsorder framför ditt förnamn på den nya ordern så försöker vi lägga ihop allt i samma beställning. Kom dock ihåg att säga till på plats när du hämtar att du har två beställningar i ditt namn.
Hur gör jag om det saknas något i min beställning eller om produkterna inte motsvarar mina förväntningar?
Skicka ett mejl till info@lysings.nu och beskriv vad som hänt så kontaktar vi er & löser det tillsammans. Det går även att kontakta oss via hemsidan.
Var hittar jag innehåll och näringsdeklaration på produkterna?
Klicka dig in på en produkt så finns innehåll och näringsdeklaration där.
Kan jag köpa era produkter någon annanstans än via er frysbil?
På Lysings Konditori i Ödeshög finns det alltid ett stort sortiment med fryst bröd och även en hel del färskt. Övriga som säljer / serverar vårt glutenfria bröd finner ni under fliken samarbetspartners på hemsidan.
Jag har hört att ni har en SMS-tjänst, hur fungerar den och hur ansluter jag mig?
När man är ansluten till vår SMS-tjänst (som är gratis) så får man ett sms ca 2 veckor innan vår frysbil besöker just er stad.
För att ANSLUTA: skicka ett sms till 0707-47 09 43 och skriv: Stad Förnamn Efternamn
För att AVSLUTA: skicka ett sms till 0707-47 09 43 och skriv STOPP